5 csillagos értékesítési kurzus kiemelt témái

Jókor jött idén tavasszal a LABA Magyarország felkérése, hogy készítsem el a saját értékesítési mesterkurzusomat. A téli covidos időszak nekem is nagyobb teret engedett az üzleti tanácsadásom és értékesítési tréningjeim újragondolására, így rengeteg ötletem halmozódott fel. Ebből született meg a sikeres értékesítési technikák kurzus, ami 97%-osan maximálisan elégedett sales managereket szabadított rá az új vevőkre.

2020 márciusa óta a trénerek és tanácsadók élete fenekestül felfordult. A saját munkámban mindig is a személyes workshopokat és együttműködéseket részesítettem előnyben, mert teljesen más élmény online találkozni. A mai napig azt sulykolom az értékesítőkbe, hogy ha megteheted (és az ügyfélben rejlő árbevétel potenciál indokolja), akkor személyesen találkozz a leendő vevőddel, mert teljesen más eladástechnikai hatások indulnak be. Ennek tett keresztbe a covid járvány, vagyis inkább indított be új mechanizmusokat.

Az értékesítési webinárium élménye meglepetéssel szolgált. Kiderült, hogy online is hatékonyan és eredményesen tudjuk összeállítani teljesen különböző területekről érkező üzletkötők saját sales eszköztárát.

Webináriumok az új tréningszobák

A LABA kurzusrendszere nem véletlenül népszerű. 6 hetes intenzív képzés, heti 2×1,5 óra, amit élőben, de akár felvételről bármikor megnézhetsz. Minden terület legjobb szakembereit vadásszák össze, fókuszált, egyedi előadásanyag és tananyag készül el, plusz olyan házi feladatokat kapsz, ami “rákényszerít”, hogy a kurzus folyamán már a saját munkáddal haladj. Ezáltal kézzel fogható, napról napra a gyakorlatba épülő szakmai anyagot sajátítasz el.

Az előadás a tréner szemszögéből

Elsőre nagyon furcsa egy ilyen 20+ fős webinárium, ahol a kurzuson résztvevő értékesítők csak chat formájában tudnak kommunikálni a trénerrel (azaz velem), én pedig másfél órán keresztül beszélek – szinte megállás nélkül. De az első pár alkalom után kialakul a csapatdinamika, sikerül kapcsolatot teremteni, és egyre nagyobb élmény a közös munka. A házi feladatoknál minden képzésen résztvevő személyes visszajelzést és eladási tanácsokat kap.

Milyen tényezők voltak a 2021 nyári kurzuson a legkedveltebbek?

Most, hogy elindult az őszi képzés, újra elővettem a nyári tapasztalatokat. Hogy mik azok a tényezők, amelyek az értékesítők számára a legfontosabbak?

  1. Buyer personák képzése: a b2b értékesítésben is az egyik leghasznosabb eszköz, amikor a vevő szemléletét próbálod felépíteni, hogy jobban tudj kapcsolódni
  2. Konkurencia mátrix: amikor elkészíted a saját szubjektív benchmark-od, sok minden korábbi tényező más megvilágításba kerül, az üzleti tanácsadás egyik kiemelt eszköze, amit ezen a kurzuson megkapsz
  3. SPIN tárgyalástechnika: új megvilágításba került sales eszköz, ahol megtanulsz bókolni, aktualizálni és szimpátiát kelteni, ezáltal a legnehezebb hideghívásokat is simán fogod venni
  4. Hullám keresése: hogyan találod meg azokat az ügyfeleket, akiket valóban fel kell hívnod?
  5. Sales Pitch: véget értek a másfél órás „kik vagyunk mit akarunk” prezentációk, el kell érned pár percben, hogy hatást kelts!

Érdemes átfutnod az értékesítési mesterkurzus tematikáját, mert már ez is segít megalapozni az üzletkötéseidet. Böngészd bátran a többi labás üzleti kurzust is, mert én is többre befizettem már magam, nagyon hasznos tudást adnak!

Találkozunk az iskolapadban! (vagyis a kanapén fetrengve)