ChatGPT – a legfejlettebb AI az értékesítésben

Nem tudom ki hogy van vele, számomra egyszerre kápráztató és sokkoló látni, amire a ChatGPT képes. Történt, hogy 2022. december elején Elon Musk egyik vállalata elérhetővé tett mindenki számára egy AI-t, vagy nevezzük chatbotnak, aki/ami minden eddiginél érdekesebb témákra képes releváns, sőt izgalmas, érdekes válaszokat adni. Naná, hogy az értékesítés trénerek azonnal rákapnak a témára, tessék parancsolni!

A technológiai fejlődés már az elmúlt 10 évben elég messzire repítette az értékesítés folyamatit. Kezdve talán azzal, hogy már egyre több felhő alapú CRM elérhető, különböző user beállításokkal, így már a kisebb kereskedelmi vállalatoknak számára is jó megoldást tudnak kínálni. A másik jelentős lépés talán a LinkedIn fejlődése volt, ami gyakorlatilag a 90-es évek méltán híres Szaknévsorát adoptálta az internetre, ahol már nem csak a cégeket, hanem a számunkra potenciális döntéshozó személyeket is megtaláljuk.

Az EPAM Systems értékesítési vezetőjeként elég sokat tanultam a LinkedIn erejéről, ha a nemzetközi piacon szeretnél partnereket találni, ez jelenleg a legerősebb eszköz. Magyarországon a nagyvállalati szféra már szintén használja, ha ott keresel új ügyfeleket, akkor szintén sokat tud segíteni a hideghívások alternatívájaként.

A ChatGPT viszont várhatóan nagyon sok mindenben változást fog hozni. Nem véletlen, hogy a Google fellőtte a piros rakétát, a böngészők között az elmúlt 10 évben egyeduralkodó vállalata elkezdte igen kellemetlenül érezni magát.

De mi is történt?

Az OpenAI nevezetű, mesterséges intelligenciát kutató cég mindenki számára elérhetővé tette a ChatGPT (Generative Pre-Trained Transformer) nevezetű chatbot-ot. Ez a “robot” az internet 2021 végéig rendelkezésre álló adataiból dolgozik (tanul), és igyekszik bámulatosan színes válaszokat adni.

Nagyon fontos: nekünk is meg kell tanulnunk tőle kérdezni. A legtöbbünk valahol a gyakori kérdések színvonalán építgeti az új mesterséges intelligenciához intézett kérdéseit, amivel még kevés segítséget kapunk a sales folyamatokhoz. Pedig, ha megtanulunk kérdezni, messzire juthatunk – elárulom, a szoftverfejlesztők már programoztatnak (!!!) a ChatGPT-vel, azaz ha megfelelően részletes utasítással etetjük a robotot, bámulatos dolgokra képes.

Hogyan hat a ChatGPT az értékesítésre, mit fog kiváltani?

Kiváltani talán semmit, de ismét egy remek eszközt kaptunk – viszont meg kell tanulni használni. Ahogy a LinkedInt is egy céges párkereső alkalmazásnak használják sokan, ahelyett hogy üzletet szereznének, a ChatGPT is lehet receptkereső felület is – minden azon múlik, mi mit tudunk vele kezdeni.

Ha beszéled a nyelvét, akkor gyakorlatilag egy olyan mesterséges intelligenciát kapsz a kezedbe, aki (ami):

  • Megírja helyetted a legszebb metafórákkal teletűzdelt emailt
  • Kiváló első üzeneteket (value proposition-okat) szerkeszt
  • Ha belefásultál a kommunikációba, mindig színes és váratlan ötleteket ad
  • Egy asszisztensként, egy mentorként, egy értékesítési tanácsadóként van jelen a mindennapi sales munkádban

Kell ennél több? Persze, mindig többre és szebbre vágyunk. Kezdd el ma használni, ismerd meg, találd ki, hogyan lesz a Te segítségedre a munkád során. Vagy a magánéletedben. Vagy bármikor, csak rajtad áll, mit hozol ki belőle.