Kezdd az évet az értékesítés tervezésével
Gratulálok a sikeres évzáráshoz! Ha az elmúlt 5 évben átélt covid, árfolyamromlás, fogyasztás visszaesése, infláció stb. után sikerült pozitív mérleggel és netán növekedéssel zárnod a 2024-es évet, akkor mindenképpen megillet az elismerés.
Ebben a blogposztban összefoglalom, mit érdemes az év elején az értékesítésben átnézni és eltervezni ahhoz, hogy érdemben tudjál 2025-re az eladási számok növekedésével számolni.
Mennyi pénz folyjon be idén?
Először is vedd elő a stratégiai célod; hol tartasz? Mit szeretnél az elkövetkezendő 3 évben elérni? Miként illeszkedett bele az elmúlt év ebbe a célba?
És mi az idei célszámod?
Érdemes ezt minél részletesebben lebontani, hány üzletszerzésből, milyen ügyfelekből tud ez összejönni? Lépkedj visszafelé a sales funnelen, milyen számokat kell az egyes lépéseknél teljesíteni, hogy elérd a terved? Hány tárgyalás, ajánlat, lead stb. amire szükséged van ebben az évben?
Hogy áll a pipeline, mi az ami már úton van?
Az értékesítés alaposabb elemzése általában csak a multi szinten rendszeres, KKV területen automatikusan megy minden magától. Sosem késő elkezdeni.
Kulcstényezők a tavalyi évről:
- ICP alakulása: az Ideal Customer Profile – melyik ügyféltípus fekszik a legjobban, milyen típusú vállalattal ment a legjobban tavaly az együttműködés, honnan jött be a legtöbb pénz? Van-e ebben a szektorban bővülési lehetőségünk, pláne ha külön odafigyelünk rá?
- Értékesítési ciklus hossza: milyen típusú ügylettel ment el a legtöbb idő, bejönnek-e az üzletek a tervezett időre, hol tudunk rövidebb idő alatt bevételt elérni, mire érdemes idén hangsúlyt fektetni?
- Hero termékek: a Hero termékkel azonosítják a vállalatot a legtöbben, ezé tesz egyedivé – és a bevétel jelentős része is általában ennek a terméknek (vagy szolgáltatásnak) az értékesítéséből jön be. Hogy teljesít ez a termék, változott-e, tegyünk-e rá nagyobb hangsúlyt idén?
- Kiemelkedő projektek: mi történt tavaly, amiről mindenkinek tudnia kell? Hogyan készítünk belőlük gyorsan case studyt, megvannak-e a szükséges ajánlások? Mi volt ezeknek a projekteknek a kulcsa?
Ez a 4 tényező elég jó alapot szolgáltat az idei elrugaszkodáshoz. Ha kérdésed van, keress meg egy konzultációra.