Üzletszerzés nemzetközi piacon – a Hello Wood sales channel fejlesztése
Adott egy sikeres építész csapat, akik közösségeket formálnak, művészeti táborokat szerveznek, és szerethető látványosságokat alkotnak. Belülről nézve a tervező és gyártó cég üzleti működése azonban nagyon hasonló más vállalkozásokhoz; az alkotótáborok finanszírozásához árbevételre, állandó ügyfelekre és az értékesítési csatornák fejlesztésére van szükség.
A cég 10 éve során eddig az eladási folyamatok elsősorban organikusan fejlődtek, a mindennapok működése alakította. A feladatom elsősorban az értékesítési stratégia kialakítása és a nemzetközi partnerkapcsolatok megerősítése volt.
A megismerés és helyzetelemzés után a következő 3 eladásfejlesztési területre koncentráltam:
- a B2B sales stratégia
- értékesítési csatornák
- eladási folyamatok rendszerezése és működtetése
A célcsoportok, selling point-ok, és lehetőségek mérlegelése után kimutatásra került, hogy a nemzetközi eladások tudják biztosítani a design tervező és gyártó vállalkozás számára a elvárt bevételnövelést. A nemzetközi piacok között pedig a németországi eladások megerősítésére koncentráltam.
A német partner kiválasztásánál erős kritériumokat fogalmaztunk meg:
- Célzottan kerestünk vállalati fő tevékenységi kör alapján
- Elvártuk a kiépített, működő ügyfélkört a kívánt célcsoportoknál
- Eladás-orientált szemlélet és motivációt akartunk látni
- A brand és misszió képviselje a piacon
- Forgalmi biztosíték az elkövetkezendő 3 évre
Az irányításom alatt az egyeztetések és személyes találkozókat követően egy németországi rendezvényszervező cégnek szavaztunk bizalmat. Megkötöttük a disztribúciós szerződést, elindult az együttműködésünk, ami terveink szerint az elkövetkezendő 3 évben fejlődik fel.
Kitűztünk távlati célokat is:
- Helyi képviseleti iroda
- Régiós raktározás, és kiszolgálás
- Terjeszkedés további nemzetközi piacokra (pl. Svájc, Ausztria)
Ha szeretnél többet megtudni arról, hogyan fejlesztem a Te értékesítési működésedet, akkor olvasd el a B2B Sales-Flow szolgáltatásomat.