Üzletszerzés nemzetközi piacon – a B2B értékesítési csatornák fejlesztése

Adott egy sikeres építész csapat, akik közösségeket formálnak, művészeti táborokat szerveznek, és szerethető látványosságokat alkotnak. Belülről nézve a tervező és gyártó cég üzleti működése azonban nagyon hasonló más vállalkozásokhoz; az alkotótáborok finanszírozásához árbevételre, állandó ügyfelekre és az értékesítési csatornák fejlesztésére van szükség.

A cég 10 éve során eddig az eladási folyamatok elsősorban organikusan fejlődtek, a mindennapok működése alakította. A feladatom elsősorban az értékesítési stratégia kialakítása és a nemzetközi partnerkapcsolatok megerősítése volt.

A megismerés és helyzetelemzés után a következő 3 eladásfejlesztési területre koncentráltam:

  • a B2B sales stratégia
  • értékesítési csatornák
  • eladási folyamatok rendszerezése és működtetése

A célcsoportok, selling point-ok, és lehetőségek mérlegelése után kimutatásra került, hogy a nemzetközi eladások tudják biztosítani a design tervező és gyártó vállalkozás számára a elvárt bevételnövelést. A nemzetközi piacok között pedig a németországi eladások megerősítésére koncentráltam.

A német partner kiválasztásánál erős kritériumokat fogalmaztunk meg:

  • Célzottan kerestünk vállalati fő tevékenységi kör alapján
  • Elvártuk a kiépített, működő ügyfélkört a kívánt célcsoportoknál
  • Eladás-orientált szemlélet és motivációt akartunk látni
  • A brand és misszió képviselje a piacon
  • Forgalmi biztosíték az elkövetkezendő 3 évre

Az irányításom alatt az egyeztetések és személyes találkozókat követően egy németországi rendezvényszervező cégnek szavaztunk bizalmat. Megkötöttük a disztribúciós szerződést, elindult az együttműködésünk, ami terveink szerint az elkövetkezendő 3 évben fejlődik fel.

Kitűztünk távlati célokat is:

  • Helyi képviseleti iroda
  • Régiós raktározás, és kiszolgálás
  • Terjeszkedés további nemzetközi piacokra (pl. Svájc, Ausztria)

Ha szeretnél többet megtudni arról, hogyan fejlesztem a Te értékesítési működésedet, akkor olvasd el a B2B Sales-Flow szolgáltatásomat.