BizDev – Üzletfejlesztés
A Sales-Flow értékesítési szemlélet második lépcsője az üzletfejlesztés, azaz business development. Ez egy olyan szakág, ami némileg eltér a klasszik sales-től de az alkalmazása nélkülözhetetlen minden vállalkozás számára. Ebbe az irányba akkor érdemes elindulnod, ha jelentősen szeretnéd növelni a céged értékesítési eredményeit.
A Business Development eszközeit alkalmazva
Tapasztalatom alapján az értékesítők munkáját leginkább az könnyíti meg, ha egyértelművé válik számukra milyen területen, milyen cégeket kell megkeresniük, honnan várhatók leggyorsabban bevételek, és hol találhatók az igazán értékes álom projektek. A vízióval tehát kijelöljük azt a csúcsot, ahová pár éven belül meg szeretnél érkezni.
Első lépésként megtanultunk a vevőink nyelvén megszólalni, most pedig ki fogjuk jelölni hogy milyen árbevételi számot akarunk elérni, és milyen lépések vezetnek el hozzá. Ehhez hívjuk segítségük az üzletfeljesztés eszközeit, alaposabban tanulmányozzuk a következőket:
- Megvizsgáljuk a piacot, a lehetőségeket
- Kiszámoljuk, mennyi pénz van az ügyfelekben, mi a vevőid értéke
- Ha szükséges, új piacot keresünk, amit fejleszthetünk
- Megtaláljuk a lead-ek forrását
- Kijelöljük az irányt az álom-projektedhez
A folyamatunk ábrán megjelenítve így néz ki:
A fejlesztési lépéseket talán legjobban úgy tudom bemutatni, hogy a saját munkámból hozok erre egy sikertörténetet. A készpénzkezelés automatizálási piacán indítottam be egy új üzletágat, és elnyertem egy kiemelt projektet egy addig kiaknázatlan területen.
Amikor elkészülünk a BizDev lépésekkel, felrajzoltuk a piacod részletes térképét és láthatóvá válnak a potenciális vevőid, eljutunk az értékesítés mindennapi működésének a kulcsához, a főbb KPI mutatók meghatározásához.
A KPI mutatók fogják garantálni a sikered.
Keressük meg közösen, milyen mutatószámok segítenek Neked a mindennapokban. Ha esetleg a KPI fogalma még nem ismert számodra, olvass utána a Sales Process és KPI leírásánál, vagy keress meg engem elérhetőségeim egyikén.