BizDev & Vision – Üzletfejlesztés és vízió

A B2B Sales-Flow értékesítési rendszer második legfontosabb eleme az új sales célok meghatározása és az üzletfejlesztés. Ebbe az irányba akkor érdemes elindulnod, ha jelentősen szeretnéd növelni a céged értékesítési eredményeit.

Első lépésnek nézzünk messzebbre, alkossunk egy erős üzleti víziót (jövőképet), ami nem a mindennapi realitást tükrözi, hanem lázba hozza a vevőket és az alkalmazottaidat egyaránt. Például automatizáljunk egy komplett iparágat, vagy fejlesszünk egy olyan applikációt, amelyet minden eddiginél többen töltenek le és naponta használnak!

Akkor működik egy vízió, ha érthető a célod, lehetséges hozzá érzelmileg kapcsolódni, azonosulni tudnak vele a vevők és a kollégák egyaránt.

A vízióval tehát kijelöljük azt a csúcsot, ahová pár éven belül meg szeretnél érkezni. Az üzletfejlesztésben a feladatunk a csúcshoz vezető út kijelölése, azaz üzleti lépéseket határozunk meg. Az első lépés az új értékesítési rendszered beindítása volt a Value Based Selling értékesítési technika alkalmazásával. A soron következő üzletfejlesztési lépések pedig ezek lesznek:

  • Megvizsgáljuk, miként jutunk el a piacon a kiemelt célodhoz
  • Kiszámoljuk, mennyi pénz van az ügyfelekben, mi a vevőid értéke?
  • Ha szükséges, új piacot keresünk, amit fejleszthetünk
  • Megtaláljuk a potenciális vevőket
  • Kijelöljük az irányt az álom-projektedhez

A folyamatunk ábrán megjelenítve így néz ki:

A B2B Sales-Flow értékesítési rendszer Bizdev & Vision lépései

Jelentős árbevétel növekedést az alaposan megismert és körülhatárolt vevői piac biztosítja.

A fejlesztési lépéseket talán legjobban úgy tudom bemutatni, hogy a saját munkámból hozok erre egy sikertörténetet. A készpénzkezelés automatizálási piacán indítottam be egy új üzletágat, és elnyertem egy kiemelt projektet egy addig kiaknázatlan területen.

Amikor pedig már felrajzoltuk a piacod részletes térképét, és láthatóvá válnak a potenciális vevőid, az értékesítés mindennapi működésének a kulcsa az ügyfeleid igényeihez igazított eladási folyamatok felépítése és az ezt automatizáló CRM (Client Relationship Management – ügyfélkapcsolat kezelő) rendszer lesz.