Az értékesítési folyamat audit megmondja, mire van szükséged

A B2B sales audit a vállalatod értékesítési folyamatainak és az eladásokat segítő eszközöknek a vizsgálatát jelenti. Felmérem, hogyan találsz új érdeklődőket, milyen értékesítési csatornákat működtetsz, és miként kerül a megrendelés az asztalra. A tanácsadás célja, hogy egyértelművé váljon számodra, egy tréninggel vagy az értékesítési rendszer fejlesztésével tudod gyorsabban növelni az árbevételed.

Nagyon sok ajánlatkérés és megkeresés úgy fogalmaz: értékesítési tréninget keresünk, vagy valamilyen fejlesztést.

A könyvvizsgálat, a pénzügyi audit, a szervezetfejlesztési és üzleti tanácsadás már a legtöbb kisvállalatnál is ismert és igényelt szolgáltatást. A legtöbb cég megélhetése azonban az eladásokon, az értékesítés sikerén múlik. Amikor az eladások száma visszaesik, első ötletnek a vezetők egy eladástechnikai- vagy tárgyalási tréningben látják a változás kulcsát. Ez egy gyors reakció a helyzetre, és általában pozitív elmozdulást hoz.

A kérdés, hogy milyen a tréninggel vagy fejlesztéssel lesz tartós a hatás?

Nézzük meg először, hogy milyen körülmények között adtok el. Az értékesítés eredményeit is elsősorban a működési környezete határozza meg. A sales audit során nem a terméked (vagy szolgáltatásod) választékával és technikai paramétereivel foglalkozunk, hanem az eladások hátterével, az ügyfelek és a termék kapcsolatával, és a piacod jelenlegi helyzetével.

Ilyen kérdéseken keresztül vizsgálódunk:

  • Hány ajánlatkérést, megkeresést kaptok egy hónapban?
  • Milyen módon kerestek / találtok új ügyfelet?
  • Hány százaléka veszik el a megkereséseknek? (azaz nem lesz belőle üzlet)
  • Mennyi egy vevő átlagos értéke? Lehetséges ezt növelni?

Nagyon hamar ki fog rajzolódni, hogy egy gyors fejlesztéssel akár pár héten belül is el tud mozdulni az értékesítés eredményessége. A szolgáltatásom ezeken a lépéseken keresztül elemzi a működést:

Az organikusan fejlődő vállalatoknál az üzletfejlesztési lépések közül gyakran kimarad az értékesítési rendszer felépítése és folyamatainak letisztázása, pedig itt lehet azonnal javítani az új vevők és megrendelések megszerzésének hatékonyságát.

Miért érdemes megrendelned ezt a szolgáltatást? Amikor átnézzük a vállalatod értékesítési tényezőit, rögtön két nagy előnyhöz jutsz:

  • Ha nem is lépsz további fejlesztések irányába, akkor is átfogó leírást kapsz, amit például egy új értékesítő kollégának a kezébe tudsz adni, ami alapján el fog tudni kezdeni dolgozni (ezzel nagyok sok értékes időt takarítasz meg magadnak!)
  • Egyértelművé válik, melyik területtel érdemes először foglalkozni, mit fejleszthetünk könnyen és gyorsan, hogy több megrendelést érjünk el

És kiderül, hogy egy hónapon belül növelni tudjuk az eredményeket!

Az üzleti tanácsadás folyamatának ez az első eleme. Pár napos munkával gyakorlatilag azt állítjuk össze, amit más vállalatok évek alatt sem tesznek meg. Mit szólsz, ez így megéri Neked?

Olvass tovább sales fejlesztési lehetőségekről vagy nézd meg az áraimat.