Blog

Kezdd az évet az értékesítés tervezésével

Gratulálok a sikeres évzáráshoz! Ha az elmúlt 5 évben átélt covid, árfolyamromlás, fogyasztás visszaesése, infláció stb. után sikerült pozitív mérleggel és netán növekedéssel zárnod a 2024-es évet, akkor mindenképpen megillet az elismerés. Ebben a blogposztban összefoglalom, mit érdemes az év elején az értékesítésben átnézni és eltervezni ahhoz, hogy érdemben tudjál 2025-re az eladási számok növekedésével […]

KPI mutatók – minden ami az árbevételen túl van

A KPI esetében a legtöbb vállalkozás az éves vagy hónapokra lebontott árbevételi számokra asszociál, esetleg ügyfélszámot vagy megrendelés darabszámot is elvár magától, illetve értékesítőjétől. A KPI-k rendszere azonban ennél sokkal több mindenre használható. Mutatom, hogyan. A KPI – Key Performance Indicators azaz kulcs teljesítmény mutatók rendszere egy remek eszköz sales vezetők és értékesítők számára egyaránt; […]

DISC-modell vs értékajánlatok

A DISC modell hosszú éveken át vezető szerepet kapott az értékesítési tréningeken. Viszont azt általában eltitkolják előlünk, hogy a saját karakterünk legyőzése nagyon nehéz feladat. De ez nem is baj, ettől még igazán sikeres értékesítők lehetünk, csak máshová kell tenni a fókuszt. Emlékszem, amikor úgy 15 évvel ezelőtt egy HVG konferencián a neves pszichológus dr. […]

25 fős hunter sales team vezetőjeként

Az EPAM Systemsnél másfél éven keresztül építettem és vezettem egy lead generation teamet, amely csapat az IT-szektort érintő jelentős visszaesés közepén felelt (és töretlenül felel) azért, hogy a legnagyobb multiknál új üzleti lehetőséget vadásszon. Erős nyomás volt rajtam és az egész csapaton, ami gyors kiégéshez vezetett. De sokat lehet tanulni egy ilyen kalandból. Érzékem van […]

Lead Generálás hideghívás nélkül – Event Leads

A lead generálás vajon marketing vagy sales feladat? Szerintem a legjobb válasz erre az, hogy mindkét szakma tegye hozzá amit tud, vagyis leginkább dolgozzunk össze, a legjobb eredmény érdekében. Jó példa erre az event, vagy fogalmazzuk úgy eseményen alapuló leadek, azaz lehetőségek felkutatása. A lead generálás szó hallatán legtöbben az online marketing eszközökre asszociálnak. Rendben […]

ChatGPT – a legfejlettebb AI az értékesítésben

Nem tudom ki hogy van vele, számomra egyszerre kápráztató és sokkoló látni, amire a ChatGPT képes. Történt, hogy 2022. december elején Elon Musk egyik vállalata elérhetővé tett mindenki számára egy AI-t, vagy nevezzük chatbotnak, aki/ami minden eddiginél érdekesebb témákra képes releváns, sőt izgalmas, érdekes válaszokat adni. Naná, hogy az értékesítés trénerek azonnal rákapnak a témára, […]

Egy jól felépített CRM-mel könnyű szerelembe esni

Látványos munkavégzést mutat az az értékesítő kolléga, aki egész nap az ügyfelekkel beszél, találkozón vesz részt és termékbemutatókat tart. És mégsem növekednek az eladási mutatói… Hogyan lehet ez? Hogyan tudok ezen cégvezetőként változtatni? És mihez kezdek, ha az értékesítő kilép, hogyan viszi tovább a félbehagyott ügyleteket? Ezeket a problémákat mind megoldja a CRM. Nem hiába […]

Könyvajánló: a Wall Street sales-ese

Két évnyi seo optimalizáló és botcsinálta self-branding posztolás után beláttam, hogy nem növelem tovább a digitális szemetet a messzi szigetek szerverein. Ehelyett posztolok könyvajánlót és mindenféle értékesítési és tárgyalástechnikai trükköt, amelyek nálam a gyakorlatban már beváltak, és bizonyára a kedves olvasó is előrébb lesz vele. Indul a könyvajánlók sorozata Sokan kérdezik tőlem az értékesítési kurzusok […]

5 csillagos értékesítési kurzus kiemelt témái

Jókor jött idén tavasszal a LABA Magyarország felkérése, hogy készítsem el a saját értékesítési mesterkurzusomat. A téli covidos időszak nekem is nagyobb teret engedett az üzleti tanácsadásom és értékesítési tréningjeim újragondolására, így rengeteg ötletem halmozódott fel. Ebből született meg a sikeres értékesítési technikák kurzus, ami 97%-osan maximálisan elégedett sales managereket szabadított rá az új vevőkre. […]

A vállalati értékesítés technológiaváltása: Jön a robot sales csapat?

A B2B – azaz vállalatok közötti – értékesítés működésében eddig döntő szerepe volt a személyes jelenlétnek a hideghívásokban és a kapcsolatépítésben. Az online ügyfélvadászat azonban a kiskereskedelem mellett már a B2B piacon is dinamikusan fejlődik  – vajon itt is átveszik főszerepet az algoritmusok? Az értékesítés szó jelentése leírja magát a tevékenységet: az eladó egy termékhez […]