Blog

Cápák között – Ingyenes üzleti tanácsadó műsor

Hosszú évek óta távol tartom magamat a lezüllött televíziós programoktól, amikor is az egyik cimborám felhívta a figyelmemet a Cápák között című RTL Klubos tv műsorra, hogy esetleg érdekelhet. És valóban, ez a műsor az üzleti tanácsadás és az értékesítői kommunikáció világában egyaránt remek segítséget jelent! Ha esetleg valaki még nem ismerné a műsort, akkor […]

Értékesítő vagy üzletfejlesztő akire szükséged van?

Gyakran találkozom vele, hogy a B2B értékesítés és az üzletfejlesztés fogalma összemosódik. Cégvezetőként sikeresen piacra vittél egy jó ötletet, a termék már produkált több üzletet, ahol nagyjából mindent sikerült a vevői elvárásokhoz igazítani, határidőre teljesíteni és még ki is fizették – így most megfogalmazódik benned a következő lépés, hogy jöhet is egy értékesítő, aki felpörgeti […]

Miért nem működik a call-center jellegű hideghívás a B2B értékesítésben?

Az elmúlt fél évben szinte minden új partnerem arról panaszkodott, hogy a lead-generálásokat, hideghívásokat lebonyolító call-centerek munkája nem vált be, sőt, kellemetlen élmény volt az együttműködés. Miért van ez, hol keresendő a hiba? A hideghívás egy speciális műfaj. Sokan talán azért tartanak tőle, mert úgy érzik, egyfajta kéretlen zaklatással csörgetik meg a leendő ügyfél telefonját; […]

A sales, marketing, PR – melyik hoz több megrendelést?

Egy piaci rajt előtt álló startup és a már szép sikereket megért KKV egyaránt szembetalálja magát ezzel a kérdéssel: sales, marketing vagy PR? Mit mond erre egy üzleti tanácsadó, melyik hoz be több vevőt? Az online marketing már hatékonyabb az értékesítésnél? A PR pedig egyenlő a Forbes címlappal? Megpróbálom ezt a rengeteg kérdést sorban feloldani […]

Mit jelent a B2B értékesítés? Milyen tényezők garantálják az üzletkötés sikerét?

A B2B értékesítés egyre többet használt fogalom, és egy nagyon aktív kereskedelmi ág. Számos kisvállalat árbevétele és üzleti sikere múlik azon, hogy megérti a piac sajátosságait és az eladási sikerek lényegét. A Te céged hol ad el; csak a B2B piacon, vagy netán B2C vásárlókat is kiszolgálsz? A biztos növekedést az alaposan megismert és körülhatárolt […]

Segítő technikával erősítsük az ügyfélkapcsolatokat!

A megrendelések kulcsa az ügyfélkapcsolatok felépítésében és megfelelő kezelésében rejlik. Célunk egy közvetlen kapcsolat kialakítása, amely egyrészt tart egy üzleti távolságot, de van egy személyes oldala is, mely során figyelemmel van arra, hogy a partner is egy érző és létező ember. Egy kis empátiával és értő figyelemmel nagy lépést tehetünk az ügyfeleink felé. A gyermek- […]

B2B sales szótár – technikák és fogalmak

A B2B értékesítés egy olyan szakma, amelybe legtöbben menet közben tanulnak bele, és ahol az elméleti oktatás szinte nem is létezik. Tele van a terület angol kifejezésekkel, amelyeket egyrész nehéz jól lefordítani, másrészt minden egyes vállalat másként értelmezi a gyakorlatba ültetését. Szeretnék segítséget nyújtani a megértésben; ezekkel a fogalmakkal érdemes tisztában lennünk, mert alkalmazásukkal az eladásaink […]

Válságkezelés a B2B értékesítésben

A koronavírus okozta válság lesújtott a KKV szektorra. A vevők befagyasztották a beszerzéseket, megállítottak projekteket, mindenki általános költségstopot vezetett be, ennek következtében sokan a túlélésért küzdenek. Megéltünk már hasonló krízist, és sokan túljutottunk rajta. Szeretném megosztani az észrevételeimet, miként tudjuk újra növekedési pályára állni. Milyen tapasztalatot tudunk előhívni a 2008-as gazdasági válság utáni helyzetből? Sokan […]

Startup üzleti tervezés – befektetők és vevők megnyerése

A tervezés mindig egy nehéz feladat. Főleg akkor, amikor egy befektetői csoportot szeretnél meggyőzni arról, hogy a vállalkozásod piacra termett, tudatosan felépített eladási stratégiával rendelkezik, és rendkívüli üzleti sikerekre előtt áll. Abban tudok a segítségedre lenni, hogy ez a sikeresség láthatóvá váljon. Az üzleti tervezés mára mindenki számára ismert folyamat; egy sablon doksi egy google […]